דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיעודי מורכב מהו? 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 4768 פעמים ]

ההורים שלנו, אשר טיפלו בנו במסירות, חיתלו, חינכו ואהבו אותנו, מזדקנים. זהו מעגל החיים. מחלקה סיעודית היא לא מילה גסה, אלא המציאות איתה ייתכן וגם אנחנו ניאלץ להתמודד. מבוגרים במצב סיעודי חייבים טיפול צמוד, כאשר מצב סיעודי מורכב הוא הדרגה הגבוהה ביותר במצב הסיעודי אצל בני גיל הזהב. חולה מוגדר כסיעודי מורכב מחייב טיפול צמוד, בין אם בבית ובין אם במחלקה סיעודית.

הגדרת המצב הסיעודי

חולה במצב סיעודי הינו קשיש הסובל מבעיות רפואיות וזקוק לעזרה ברוב הפעולות היומיומיות. החולה הסיעודי אינו מסוגל לתפקד בצורה עצמאית ובסיסית ביומיום וזקוק לעזרה בפעולות כמו: רחצה, אכילה, הליכה, ישיבה וכדומה, אך אינו זקוק להשגחה רפואית צמודה, אלא למטפל סיעודי צמוד בלבד.

חולים סיעודיים מורכבים, בדומה לחולה במצב סיעודי, זקוק להשגחה ועזרה יומיומית בביצוע פעולות בסיסיות, אך בנוסף הוא זקוק להשגחה רפואית צמודה בשל מחלה או ריבוי מחלות. חולה במצב סיעודי מורכב עלול להיות בסכנת חיים יומיומית ולכן חייב להימצא לידו רופא בכל שעות היום. מחלקה סיעודית היא מקום מוגן ובטוח וחשוב מכך, מספק השגחה רפואית צמודה לקשיש.

פתרונות לחולים במצב סיעודי מורכב

ישנם פתרונות דיור רבים לקשישים במצב סיעודי. דיור מוגן הוא אלטרנטיבה טובה לאדם אשר אינו מסוגל לתפקד בביתו, אבל לא מעוניין בהעסקת מטפל צמוד. דיור מוגן קיים בשוק הפרטי והציבורי, כאשר בשוק הפרטי הדיור המוגן יקר יותר, אך גם לרוב איכותי יותר.

חולים במצב סיעודי מורכב, לעומת זאת, חייבים השגחה רפואית צמודה ולרוב זקוקים לטיפולים מסובכים. לכן מחלקה סיעודית בבית חולים סיעודי, היא המקום היחיד בו ניתן לקבל טיפול סיעודי מורכב.

מי יממן את הטיפול בסבא?

הגיל מביא איתו חכמה וידע, משפחה רחבה ונכדים אוהבים. אך אליה וקוץ (לא קטן) בה: הבריאות מידרדרת עם הגיל. ריבוי מחלות הוא דבר שכיח בגיל הזהב וטיפולים רפואיים עולים כסף, אפילו הרבה מאוד לפעמים.

קשיש אשר המדינה הכירה בו כחולה במצב סיעודי מורכב, זכאי לסיוע כלכלי חלקי מהמוסד לביטוח לאומי, זאת בתנאי שיש ברשותו ביטוח רפואי משלים או סיעודי. כמובן שיש לו גם אותנו, הילדים האוהבים וגם את האמרה הנצחית "אל תשליכני לעת זקנה". גם אנחנו, בדיוק כמו סבא היום, נהיה הסבא של מחר. חשוב שנזכור את זה.

מחלקה סיעודית- למה לצפות?

מחלקה סיעודית לרוב הופכת לביתו של הקשיש ולכן מדובר במחלקות ביתיות מאוד, אשר מלבד שירותים רפואיים מתקדמים לקשיש, הן מספקות גם חמש ארוחות ביום, הפעלות אישיות או קבוצתיות ובעצם מהוות בית לכל דבר עבור הקשיש.

מחלקות סיעודיות קיימות במסגרת דיור מוגן, בתי אבות ובתי חולים סיעודיים. ברוב המוסדות הסיעודיים קיימת גם מחלקה לסיעוד מורכב. כשאתם מבררים אודות דיור מוגן או בית אבות, בררו לגבי המכשור הרפואי והכשרת הצוות המטפל. במלקות הסיעודיות חייב להימצא מכשור רפואי מתקדם ורופאים מוסמכים.

חפשו תמיד בית אבות עם מחלקה סיעודית

לבתי אבות יצא שם רע ובצדק: בעבר הם אכן היו מוסדות סיעודיים לאנשי דלי אמצעים. אך כל זה השתנה מזמן. בית אבות הוא כבר לא מוסד אפור ועגום אלא בית לכל דבר, בסביבה בטוחה ומוגנת. מחלקה סיעודית היא הדרך שלכם לטפל בהורים אשר כבר אינם מסוגלים לטפל בעצמם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב